A viacolor (vagy másik nevén térkő) lefektetése különösen nagy precizitást igénylő szakmunka, melyet fontos, hogy ehhez értő szakember végezzen el. Az alábbiakban röviden összefoglaljuk, hogyan is néznek ki a folyamat egyes lépései.
Viacolor – Az alap lerakása és a szegélyezés
A legelső lépés a viacolor lerakásához egy megfelelő alap kialakítása. Ha a talajkitermeléssel létrehozott alap elég tömör és egyenletes, jöhet a második fokozat, azaz a szegélyezés művelete. Ilyenkor azt a területet, amelyet a viacolor lefed majd, körbeszegélyezik, a szegélyelemeket pedig betonágyásban rögzítik. Mindez azért szükséges, hogy a viacolor burkolata stabilan meg legyen támasztva, a szélső sorok pedig ne mozdulhassanak el, vagy süllyedhessenek meg.
Viacolor – A teherhordóréteg kialakítása és a fektető ágyazat elkészítése
A következő állomás a megfelelő minőségű és kellőképpen vastag teherhordóréteg elkészítése, melynél más-más szempontokat kell figyelembe vennünk attól függően, hogy gyalogos vagy autós forgalomhoz tervezzük a viacolor lerakatását. Míg autós forgalomhoz minimum 30 cm-es vastagságú teherhordórétegre lesz szükség, a pusztán gyalogosan használt felület kialakításához elég a 20 cm-es vastagság is. Ha ez kész, a fektető ágyazat elkészítése következik, melyhez általában 0-4 mm szemcseméretű homokos kavicsot, esetleg 2-5 mm-es zúzalékot használnak, végül pedig lehúzóléc segítségével elkészül a fektető ágyazat síkja és szintje is.
Viacolor – A térkövek lefektetése
Ezt követően jutunk el a folyamat tetőpontjára, azaz a viacolor lefektetéséhez. A lefektetés a legalacsonyabb részen kezdődik meg, és minden esetben a már lerakásra került térkövektől megy előre, hogy a fektető ágyazatot ne érje sérülés. Bizonyos esetekben szükség lehet a viacolor térkövek bevagdosására, és a maradéktalanul tökéletes végeredmény miatt a méreteket is pontosan jelölni kell.
Viacolor – Fugázás és bevibrálás
Ha a viacolor lerakásra került, jöhet a fugázás művelete, mely általában agyagmentes homokkal történik. A homoknak maximálisan ki kell töltenie a hiátusokat a viacolor térkövek között, hogy azok stabilan meg tudjanak támaszkodni. Miután ez is megvan, a burkolat lesöprése van soron, majd pedig a lapvibrátorral történő bevibrálás folyamata. Ha ezután ismét lesöprésre kerül a felület, már használható is.