A viacolor fektetés során van jó pár lépés, mely elmulasztása során a végeredmény meglehetősen hanyagnak lesz mondható. Cikkünkben bemutatjuk, melyek ezek:
A viacolor fektetés előkészülete
A viacolor fektetés során nem maradhat el az úgynevezett első lépése, mely nem más, mint a meglévő talaj kitermelésével létrehozott egyenletes és tömör alap. Ezt hívják szaknyelven tükörnek. Ennek az alapnak megfelelő eséssel kell rendelkezni azért, hogy a leendő viacolor burkolat alaprétege tökéletes lehessen. A másik ilyen lépés a térkövezendő terület szegélyezése a szegélyelemek beton ágyba történő rögzítésével, enélkül ugyanis a térkőburkolat nem lesz masszívan és megfelelően megtámasztva.
A viacolor fektetés teherhordó rétege
A viacolor fektetés során a legfontosabb mozzanat egyike, hogy megfelelő vastagságban és minőségben legyen kialakítva a teherhordó réteg, mely a leendő térburkolat alá kerül. Ez az a pont, ahol a legtöbb viacolor fektetés elvérzik, így erre meglehetősen nagy figyelmet kell fordítani. Teherhordó réteg tekintetében nem mindegy a vastagság, és az sem, hogy fagyálló-e, avagy nem, vagy hogy vezeti-e megfelelően a csapadékot. Ha ezek a felsorolt tulajdonságok nem vonatkoznak a mi térburkolatunkra, akkor bizony sajnos nem volt megfelelő a viacolor fektetés ezen folyamata.
A viacolor fektetés „megágyazása”
A teherhordó réteg tömítése után a fektető ágyazat elkészítése a következő feladatunk, melyre maximum 5 milliméteres zúzalékot, vagy maximum 4 milliméteres szemcseméretű homokos kavicsot használjunk. Ha ez elkészült, akkor következhet a viacolor fektetés lényege: a térkövezés. Ezt a folyamatot mindenképpen a legalacsonyabb ponttól kezdve kezdjük el, és a már lerakott viacolor kövek felől haladjunk azért, hogy megelőzzük a lehúzott ágyazat sérülését.
A viacolor fektetés utolsó lépése
A viacolor fektetés legvége nem más, mint a fugázás és a térkövek bevibrálása. Ha a térkőlerakás végére értünk, a kövek közötti hézagok fugázást igényelnek, méghozzá agyagmentes homokkal. Ez után a kifugázott térkő felületét tisztára kell seperni, majd lehetőleg gumi borítású lapvibrátorral kell tömöríteni annak érdekében, hogy a térkövezés időtálló legyen, és elérje a tökéletes állagát.